Polityka prywatności

Administratorem danych osobowych, których zasady przetwarzania zostały opisane w tym dokumencie jest Fundacja Feminoteka z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Guderskiego 3/96, 03-982 Warszawa, adres do korespondencji: ul. Guderskiego 3/96, 03-982 Warszawa, KRS 0000242885.

Dokument ten stanowi naszą Politykę Prywatności. Starałyśmy się przygotować ją w możliwie najbardziej przystępny sposób, jeśli jednak coś jest w niej niejasne lub chciałabyś/chciałbyś uzyskać dodatkowe informacje na temat przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych bądź realizacji praw przysługujących Ci w tym zakresie możesz się z nami skontaktować mailowo korzystając z adresu fundacjafem[email protected] lub telefonicznie pod numerem +48 720 908 973.

Aby realizować swoje cele statutowe Fundacja przetwarza dane osobowe różnych kategorii osób. Robimy to zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zwłaszcza Ogólnym Rozporządzeniem dotyczącym Ochrony Danych Osobowych (RODO) oraz dbając o ich prawidłowe zabezpieczenie.

Twoje dane mogą też zostać przekazane przez nas do przetwarzania podmiotom, z którymi na stałe współpracujemy, a które odpowiadają za:

  • obsługę informatyczną Fundacji,
  • obsługę księgową Fundacji (dotyczy to danych osób wspierających nas darowiznami)
  • obsługę pocztową Fundacji

Podmioty te działają na podstawie umów powierzenia i na równi z nami są zobowiązane do ochrony Twoich danych osobowych.

Dane osób odwiedzających stronę

Nasza strona internetowa nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji z wyjątkiem informacji zawartych w plikach tekstowych określanych potocznie jako cookies (ciasteczka). Są one przechowywane w urządzeniu osób odwiedzających nasz serwisu. Zazwyczaj zawierają one nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu osoby odwiedzającej i numer.

Pliki cookie są wykorzystywane w celu dostosowania zawartości serwisu do preferencji odwiedzających ją osób oraz optymalizacji korzystania z serwisu. Nie wykorzystujemy ich do pozyskiwania jakichkolwiek danych identyfikujących użytkowników naszego serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Nie dokonujemy też automatycznych zapisów do naszych baz danych, jak również nie stosujemy profilowania. Dane przetwarzane przez Feminotekę nie są przekazywane do państw trzecich.

Jeśli nie chcesz otrzymywać od nas plików cookies, możesz zmienić ustawienia przeglądarki. W tym celu wybierz z listy poniżej swoją przeglądarkę internetową i postępuj zgodnie z instrukcjami:

Urządzenia mobilne:

Możesz również zainstalować w swojej przeglądarce rozszerzenia automatycznie blokujące ciasteczka, np. Privacy Badger.

Dane osób, które podpisały petycję

Na naszej stronie internetowej możesz podpisać petycję z apelem o pełne wdrożenie postanowień Konwencji o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej, potocznie zwaną Konwencją stambulską.

W celu zbierania podpisów pod tą petycją przetwarzamy takie dane osobowe, jak: imię, nazwisko, adres email oraz opcjonalnie numer telefonu.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody.

Na podany nam przez Ciebie adres e-mail będziemy okazjonalnie przesyłali newsletter z informacjami na temat działań podejmowynych przez Feminotekę w celu zapobiegania i zwalczania przemocy wobec kobiet i udzielania pomocy osobom, które doświadczyły przemocy domowej. W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania tego newslettera, klikając w link znajdujący się w stopce wiadomości. Partnerem technologicznym newslettera jest WPForms.

Dane osób, które zrezygnowały z subskrypcji naszego newslettera przetwarzamy w celu zarządzania relacjami przez rok od końca roku kalendarzowego, w którym odnotowaliśmy rezygnację z newslettera. W tym czasie nie będziemy oczywiście już wysyłali Ci dalszych mailingów. Jeśli chcesz, byśmy wcześniej usunęli informację, że zapisywałe(a)ś się na nasz newsletter, wyślij nam wiadomość na adres [email protected].

Dane darczyńców:

Nasza strona Internetowa umożliwia przekazanie darowizny na cele statutowe Fundacji.

Przekazywanie darowizn może się odbyć z wykorzystaniem technologii naszego Zaufanego Partnera PayU.

Dokonując przelewu na rzecz Fundacji przekazujesz nam następujące dane osobowe: Twoje imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail oraz kwotę wpłaconej darowizny.

Możesz nas również wesprzeć przekazując nam 1% podatku dochodowego. Urząd skarbowy przesyła nam dane osób, które zdecydowały się na wsparcie nas w ten sposób i zaznaczyły w formularzu PIT zgodę na przekazanie nam swoich danych. Są to: imię i nazwisko, adres, wysokość przekazanej kwoty podatku, dane współmałżonka/-ki (w przypadku wspólnego rozliczania podatku) oraz ewentualne dodatkowe informacje zamieszczone w rubryce formularza PIT dotyczącej 1%.

Dane osób wspierających nas darowiznami przetwarzamy na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu w celu zarządzania relacjami przez 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym w naszej bazie odnotowaliśmy ostatnią interakcję z daną osobą.

Dane osób, które komunikują się z nami przez portale i serwisy społecznościowe

Nasza Fundacja ma swoje profile na portalach Facebook, Instagram, YouTube oraz Twitter. Portale te są administratorami danych osobowych swoich użytkowników i przetwarzają je na podstawie własnych regulaminów. Kiedy kontaktujesz się z nami za pośrednictwem któregoś z tych portali np. wysyłając nam wiadomość, reagując na nasze posty, pisząc pod nimi komentarze, itp., administratorem Twoich danych stajemy się również my.

Przetwarzana przez nas przy okazji interakcji na wymienionych wyżej portalach dane obejmują Twoje imię i nazwisko (lub pseudonim, którym się posługujesz), wizerunek (zdjęcie profilowe lub awatar), profil publiczny oraz informacje przekazane nam przez Ciebie w wiadomościach lub komentarzach. Dane te przetwarzamy na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, w celu odpowiedzi na komentarze i wiadomości, utrzymywanie relacji z osobami wchodzącymi z nami w interakcje, a także w celu analizy skuteczności komunikacji.

Prawa osób, których dane przetwarzamy

Zgodnie z przepisami Ogólnego Rozporządzenia dotyczącego Ochrony Danych Osobowych przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Fundację a także naszych Zaufanych Partnerów:

  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych, jakim jest w Polsce Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
  • prawo sprzeciwu (sprzeciw wobec przetwarzania, sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, sprzeciw uzasadniony wobec przetwarzania Twoich danych w uzasadnionym interesie Administratora).

Jeżeli Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody:

  • masz prawo do wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
  • masz prawo do przenoszenia danych osobowych.

osobowych były zgodne z prawem oraz misją i wartościami jakie przyświecają Fundacji. Jeśli jednak sądzisz, że Twoje prawo prywatności zostało przez nas naruszone możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W takim przypadku prosimy jednak także o kontakt z nami na adres [email protected]. Jeśli popełniłyśmy jakiś błąd, będziemy chciały go jak najszybciej naprawić.

Przewiń do góry